Cum vor să păcălească asiguratorii pe transportatori

Asiguratorii, impreuna cu ASF-ul aflat sub comanda Misu Negritoiu, au declansat in presa o noua campanie de dezinformare a cetatenilor, pentru a incerca in mod lamentabil, sa justifice majorarile de cost ale preturilor RCA aplicate transportatorilor, taximetristilor si celor 6 milioane de cetateni care asista neputinciosi la aceasta debandada a preturilor RCA, care cresc vertiginos, indiferent daca sunt inregistrate sau nu daune.

In conditiile in care ASF refuza sistematic sa comunice un pret de referinta justificat pentru politele RCA, COTAR a efectuat aceste calcule, rezultatul fiind urmatorul:
La un cost al RCA-ului de 1200 euro/an la un camion, asiguratorii obtin profit!
La un cost al RCA-ului de 1300 lei/an la un taxi, asiguratorii obtin profit!
In documentul atasat, COTAR prezinta si modul de calcul a primei RCA, pornind de la cifrele vehiculate in raportul Milliman aplicate flotei de transport a Romaniei.
Ce se intampla cu diferenta de la 1200 euro la 5000 de euro?
(5000 Euro = pret RCA/camion/an in 2016)
Dar cu diferenta de la 1300 lei la 3600 lei?
(3600 lei = pret RCA la un taxi/an in 2016)

“Banii sunt scosi din Romania de catre aceste multinationale prin chirii supraevaluate, daune fictive, preturi de transfer si contracte de consultanta supradimensionate. De ce nu au fost verificate aceste transferuri externe, desi a fost sesizat in mod oficial ANAF de 9 luni de zile? Firmele de transport romanesti sunt sugrumate de catre acesti geambasi ai asigurarilor protejati de institutii romanesti care nu isi apara cetatenii si capitalul autohton.” – a declarant Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.
In prezent, Romania are 136 000 de autovehicule de transport marfa si 60 000 de taxiuri si peste 6 miloane auto persoane fizice , captive intr-o piata RCA controlata de catre firme straine care, cel mai probabil, doresc sa falimenteze aceasta industrie cu capital romanesc, pentru a putea deschide calea firmelor de transport straine.
Remarcabil este deasemenea, faptul ca atunci cand vine vorba de plata daunelor, firmele de asigurari intarzie in mod sistematic si ilegal 85% din despagubirile achitate sau achita doar partial, in 90% din cazuri, aceste daune sub materna supraveghere a Autoritatii de Supraveghere Financiara.
Ne intrebam cum este posibil ca reprezentantele auto straine care opereaza in Romania sa aibe tarife de manopera de 4 ori mai mari decat unitatile service independente, iar firmele de asigurari sa achite aceste costuri fara niciun fel de problema?
“Firmele de asigurari, impreuna cu arbitrul ghiftuit si complice – ASF, au acelasi interes comun: banii romanilor! Actualul Guvern si Parlamentul trebuie sa se trezeasca la realitate si sa inteleaga ca urmeaza a se confrunta cu miscari de protest fara precedent atat ale transportatorilor precum si a cetatenilor platitori de polite RCA.
Reamintim guvernului “Ciolos” ca a luat fiinta pe fondul unei nemultumiri generale si a unei drame nationale, dupa tragedia din << Colectiv >>; sa nu plece acasa tot dupa o nemultumire generala si a unei drame nationale numite << RCA >>” a conchis Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.

Structura de cost a politei RCA pentru taximetristi

– Frecventa daunei la autoturisme pentru persoane juridice (raport Milliman): 9,26%
Observatie: Pentru ca nu exista statistica pentru taxiuri in raportul Milliman, iar taxiurile au o frecventa a daunei mai ridicata decat media raportata persoanelor juridice am luat ca si baza de calcul frecventa a daunei la camioane, avand frecventa daunei cea mai ridicata, de aprox. 16%.
– Dauna medie pentru persoane juridice – autoturisme (raport Milliman) : 4651 lei
Observatie: Taxiurile inregistreaza o valoarea a daunei medii semnificativ mai mica, avariile provocate avand loc la viteze reduse, in traficul din mediul urban. Cu toate acestea, in calulul ce urmeaza, nu a fost aplicata niciun fel de reducere a acestor costuri de despagubire (care sunt cu minim 35% mai mici in cazul taxiurilor), luand ca baza de calcul dauna medie achitata de catre asiguratori pentru persoanele juridice ce au in dotare autoturisme, asa cum reiese din raportul Milliman (4651 lei/dauna)
– In Romania exista aproximativ 60 000 de licente de taxi
– Cate taxiuri au daune intr-un an in Romania?
60 0000 x 16% = 9 600 de taxiuri au daune
– Care este suma anuala platita de asiguratori pentru daunele provocate de catre taximetristi?
9 600 x 4651 lei = 44 649 600 lei

– Care este suma de despagubire alocata/masina?
44 649 600: 60 000 = 744 lei dauna/masina
– La un cost anual de 1300 lei al politei RCA, asiguratorii au 40 % cheltuieli de administrare si vanzare = 480 lei.
– Cheltuieli totale: 744 lei/dauna + 520 lei cheltuieli de administrare si vanzare = 1264 lei
– Care este raportul dintre incasari si cheltuieli?
1300 lei – 1264 lei = 36 lei
IMPORTANT: La un cost anual al RCA-ului de 1300 de lei pentru un taxi nou 0 mallus , asiguratorii inregistreaza profit de 36 lei!!!

Cum am ajuns sa platim 3600 lei/an la un taxi nou 0 mallus?
Ce se intampla cu diferenta dintre 1300 lei pana la 3600 lei?

Structura de cost a politei RCA pentru transportul de marfa

– Flota de transport a Romaniei numara aproximativ 136 000 de autovehicule;
– Dauna medie la vehiculele de transport este de aprox. 4000 euro;
– Frecventa daunei la transportatori este de aprox. 16%, ceea ce inseamna ca 22 666 de camioane au daune de cate 4 000 de euro.
– In teorie, asiguratorii romani achita anual daune in valoare de 90 664 000 eur/an pentru daunele produse de transportatori. In realitate, daunele cu o valoare mai mare 300 000 de euro sunt achitate de catre reasiguratori;
– Dauna alocata/camion = 90 664 000: 136 000 = 666 Euro;
Dauna alocata/ camion reprezinta 55% din valoarea unei polite RCA de 1200 euro;
– Cheltuielile administrative + cheltuielile de vanzare a politelor RCA = 480 euro (maxim 40% din valoarea primei RCA);
– Total cheltuieli: Cheltuieli cu dauna + cheltuieli administrative + cheltuieli de vanzare = 1146 Euro;
– Profit = 54 Euro/1 RCA.

Un RCA pentru un vehicul de transport nu ar trebui sa depaseasca 1200 Euro/an!!!

Intrebare: Ce se intampla cu diferenta de la 1200 euro pana la 5000
de euro?

Related posts