Volvo a livrat primul său autocamion electric greu către compania Blue River

Volvo Trucks a livrat în România primul autotractor, un FH 4×2 T Electric cu trei motoare electrice care asigură o putere continuă de până la 490 kW.
Clientul este o companie care livrează pentru Lidl, unul dintre cei mai exigenți contractori de pe piața din România.

La doar câteva luni de când Volvo Trucks a început producția în serie a gamei de camioane grele electrice, reprezentanța din România a livrat primul autotractor, un Volvo FH 4x2T Electric către compania Blue River.

Blue River a optat pentru un autotractor Volvo FH 4x2T Electric de 40 de tone MTMA ansamblu, cu un pachet de șase baterii, o capacitate totală de 540 kW (6 baterii de 90 kW fiecare). Este dotat cu trei motoare electrice care oferă putere continuă de maximum 490 kW. Autonomia este de până la 300 km per ciclu de încărcare. Ansamblul de transport Volvo FH Electric împreună cu o semiremorcă 100% electrică va fi folosit pentru livrări urbane și regionale, de la depozitele Lidl România, unul dintre principalii retaileri din țară, pentru care operează Blue River, la magazinele Lidl din zona de est a țării. Agregatul frigorific al acestei semiremorci este alimentat și el de un motor electric care primește energie dintr-un sistem integrat de baterii. De asemenea, semiremorca este echipată cu o axă specială cu recuperarea energiei la frânare.

De asemenea, Blue River a achiziționat primul camion electric eActros din România completându-şi astfel flota de camioane electrice destinate distribuţiei regionale. Modelul eActros 400 a fost livrat de Mercedes-Benz Trucks & Buses şi a intrat în operațiunile curente de transport marfă ale retailerului Lidl România. Camionul eActros livrat către Blue River are șasiu cu trei axe și patru baterii litiu-ion. Capacitatea totală a bateriei sale este de aproximativ 448 kWh și permite parcurgerea unor distanțe de până la 400 km.

Pentru Volvo FH Electric sunt disponibile două opțiuni de încărcare – curent alternativ (AC) sau curent continuu (DC): – cu un încărcător DC, la o putere de încărcare maximă de 250 kWh, încărcarea bateriei până la 80% se realizează în circa 90 de minute. Pentru încpărcarea completă sunt necesare aproximativ două ore. – În varianta AC, cu o putere de 43 kWh, o încărcare completă se poate efectua în 10 ore, opțiune utilă doar în cazul încărcării peste noapte.

În cazul Blue River încărcarea bateriei se va face în cadrul depozitului Lidl România pentru a optimiza timpul alocat încărcării bateriilor și a crește disponibilitatea camionului pentru livrări. Echipamentul de încărcare va fi un încărcător DC ultrarapid, cu putere maxima 360 KWh, care va putea încărca, în același timp, atât camionul cât și semiremorca electrică.

 

 

 

 

Related posts