Transportatorii susţin că vor avea costuri suplimentare de 157 milioane lei, prin instituirea restricţiilor de circulaţie pe DN 7

Transportatorii rutieri susţin că vor avea costuri suplimentare de 157 milioane lei, cât jumătate din bugetul alocat pentru subvenţia la motorină, prin instituirea restricţiilor de circulaţie pe DN 7 începând cu data de 30 mai, şi solicită măsuri astfel încât circulaţia să se desfăşoare alternativ pe ambele sensuri.

“Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) semnalează faptul că restricţiile de circulaţie care urmează să fie instituite pe DN 7 începând cu data de 30 mai 2022 şi până pe 15 august 2022 vor afecta peste 2.800 de autovehicule cu MTMA > 7,5t care circulă zilnic pe acea porţiune de drum, conducând astfel la consum mai mare de combustibil, poluare şi cheltuieli comerciale suplimentare”, se menţionează într-un comunicat remis miercuri AGERPRES.

Astfel, pe relaţia Piteşti – Râmnicu Vâlcea şi retur, camioanele şi autocarele vor fi nevoite să ocolească pe ruta Piteşti Sud – Slatina – Drăgăşani – Râmnicu Vâlcea, iar varianta de ocolire propusă este mai lungă cu aproximativ cu 100 km.

“La un trafic zilnic de 2.800 de camioane şi autocare, timp de 2 luni şi jumătate, acest lucru se traduce printr-un consum suplimentar de combustibil de 6,3 milioane litri de motorină (+55,45 milioane lei) şi emisii suplimentare de noxe de 11.740 tone CO2”, precizează UNTRR.

Totodată, transportatorii rutieri vor înregistra cheltuieli comerciale suplimentare de 101,6 milioane lei, reprezentate de costuri suplimentare şi întârzieri ale livrărilor.

Alte efecte ale restricţiilor instituite pe DN 7 sunt reprezentate de congestionarea traficului pe rutele ocolitoare, creşterea riscului de accidente, degradarea drumurilor ocolitoare, creşterea poluării în alte localităţi şi un necesar mai mare de personal pentru supravegherea traficului.

UNTRR solicită Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi CNAIR să excludă autovehiculele cu MTMA > 7,5t de la aceste restricţii şi să beneficieze de aceleaşi măsuri ca restul autovehiculelor, respectiv permisiunea de a circula pe ambele sensuri, alternativ, prin folosirea semaforizării.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat miercuri o serie de lucrări de modernizare la infrastructura rutieră şi de cale ferată care vor impune restricţii de circulaţie pe unele tronsoane de drum naţional în perioada următoare.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în anul 1990 şi care are peste 16.000 de firme înscrise – operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi de persoane.

Related posts