Renault Trucks K460 – test de lucru

Truckandvan.ro a fost în stația de sortare Corsarul Roșu pentru a testa camionul de construcții Renault Trucks K460.

La sfârșitul anului 2013, ca urmare a unei investiții de 2 miliarde de euro și a celui mai riguros program de testare din istorie, Renault Trucks și-a lansat noua gamă de camioane, fiind prima dată cand un producător își reinnoiește întreaga gamă simultan.

Parte a acestei înnoiri au fost și gamele C și K destinate transportului în construcții. Gama Renault Trucks C, disponibilă în două variante de lăţime a cabinei, se concentrează în principal pe încărcături mari, consum redus şi confort comparabil cu cel al unui vehicul de distanţe lungi.

În acelaşi timp, gama Renault Trucks K stabileşte noi standarde în termeni de robusteţe, trecerea peste obstacole şi oferă, de asemenea, cel mai bun unghi de atac de pe piaţă. Noile vehicule beneficiază de un grup motopropulsor îmbunătăţit cu noile motoare Euro 6 şi, de asemenea de o cabină specifică. Noi am testat o basculantă K460 P8x4 cu cabină de zi.
Printre caracteristicile oferite de noul camion, cele mai remarcabile sunt cabina mai spaţioasă, mai confortabilă şi mai ergonomică, cu butoane rotative. Un prag pe partea laterală a vehiculului a fost de asemenea inclus pentru a permite şoferilor să verifice mai uşor încărcătura. K460 este capabil să suporte cele mai dificile condiţii, oferind protecţie în caz de impact pentru cele mai expuse părţi şi barele de protecţie din oţel. 
În cele din urmă, camionul testat de noi se mândrește cu o masă tehnică maximă de 48 tone şi cel mai bun unghi de atac de pe piaţă (32°) pentru gama K. Doar grupul de osii spate poate suporta până la 32 tone, dar nu se poate exploata camionul încărcat atât de mult pe drumurile publice, din cauza reglementărilor CNAIR.

Gama K include toate versiunile cu tracţiune convenţională. K460 testat de noi este echipat cu un motor DTi 11 care are o putere maximă de 338 kW livrată între 1700 și 1900 rpm. Cuplul maxim este de 2200 Nm obținut într-o plajă de turații joase de la 1000 la 1400 rpm. Motorul îndeplinește standardele de emisii Euro6 și este echipat cu sistem de post-tratare compact (catalizator, FAP, SCR cu regenerare automată a filtrului de particule). Camionul are ambreiaj cu două discuri cu diametrul de 400 mm și este echipat cu o cutie de viteze B14 manuală cu 12 rapoarte față plus 2 extra-lente și 4 rapoarte spate.
Frâna suplimentară este un Optibrake (cu putere de la 300 kW la 2.300 rpm), fiind de fapt o combinație a retarderului pe eșapament și a frânei de compresie pe supape.
Pe parcursul testului am descoperit că acest camion este ideal pentru exploatarea în astfel de condiții în balastieră, stație de sortare sau carieră. Nu duce lipsă de putere indiferent de cât de dificil este terenul, chiar și încărcat.
Vehiculele din gama K sunt echipate cu lumini pentru viraje. Aceste vehicule au, de asemenea, mai multe opţiuni de dispozitive pentru simplificarea operaţiunilor de montare a caroseriei, permiţând o eficientizare de până la 20% a duratei, făcând ca timpul de livrare al vehiculului să fie mai scurt.
În interior, am regăsit o cabină care a împrumutat o parte din calitățile camioanelor de distanțe lungi. Acum bordul este mai rafinat și mai ergonomic, în timp ce scaunele sunt mai confortabile. K460 poate deveni un loc de muncă foarte apreciat de șoferii din construcții.

Related posts