Renault Master E-Tech electric promite o autonomie de 460 km WLTP

Pentru noul Master, Renault a ales bateriile optimizate în ceea ce privește capacitatea, dimensiunea și masa, asociate cu o atenție deosebită oferită aerodinamicii și o platformă nouă, inovatoare. Cu o autonomie care poate atinge 460 km WLTP, Renault Master E-Tech electric devine noua referință în rândul furgonetelor electrice în Europa.

Două capacități de stocare a energiei sunt disponibile: 40 kWh și 87 kWh. Indiferent de puterea acumulatorului, dimensiunea carcasei rămâne aceeași, fiind proiectată special pentru  satisfacerea nevoilor urbane și a utilizărilor peri-urbane ale clienților, păstrând în același timp sarcina utilă a vehiculului, care este esențială în segment.

Optimizarea autonomiei a fost structurată în jurul a 2 axe fundamentale: conceptul de design „Aerovan” și platforma multi-energie (cuprinzând motorul principal, sistemul inovator de frânare dinamică și sistemul de gestionare a căldurii bateriei). Designul „Aerovan” este cel care permite vehiculului să beneficieze de cea mai bună eficiență în categoria sa, indiferent de energia utilizată. SCx-ul său a fost redus cu peste 20%, poziționându-l la cel mai bun nivel din segment.

Noul Renault Master E-Tech electric a fost dezvoltat într-un tunel de vânt. Silueta, precum și fiecare dintre piese au fost lucrate până la cel mai mic detaliu. S-au efectuat mii de ore de studii de dezvoltare în tuneluri aerodinamice, iar omologarea, datorită dimensiunii sale, s-a făcut într-un tunel eolian specializat în aeronautică.

Pentru a satisface toate tipurile de utilizare profesională, performanța grupului motopropulsor a fost îmbunătățită cu un motor electric de 300 nm / 105 kw și un reductor cu unul dintre cele mai mari rapoarte de pe piața electrică a furgonetelor grele.

Noua gama electrică Master E-Eech oferă vehicule de până la 4t MMAC cu o capacitate de tractare fără precedent în acest segment, totul fără a compromite utilizarea, inclusiv pe autostradă.

Managementul termic al bateriilor face posibil controlul continuu al temperaturii, prelungind astfel performanța și durata de viața a acestora.

Aerul condiționat din cabină (standard) este folosit și pentru a menține temperatura optimă și autonomia maximă în mod continuu, și vara, și iarna.

Frânarea dinamică, pentru prima dată pe un vehicul utilitar, face posibilă limitarea componentelor care trebuie integrate în compartimentul motor, printr-un actuator dedicat acestui sistem care oferă  asistență la frânare. Pe lângă amplificare, performanța timpului de răspuns al sistemului îmbunătățește siguranța activă a vehiculului. Întreruperea acțiunii de frânare efectuate de către șofer este cea care face posibilă transformarea energiei cinetice a decelerației în energie electrică pentru a reîncărca bateria și a crește autonomia acesteia. Capacitatea de recuperare a energiei poate fi de până la 95 kw.

Aceste eforturi se traduc concret în eficiență energetică. Astfel, noul Renault Master are un consum de energie electrică cu 27% mai mic decât generația actuală și atinge o autonomie de 460 km WLTP, păstrând în același timp o capacitate de încărcare semnificativă.

Noul Renault Master E-Tech electric are o capacitate de încărcare utilă de 1.625 kg (într-o dubă care necesită un permis de conducere categoria B) și poate tracta 2,5 tone. Consumul său rămâne rezonabil, la 21 kWh/100 km (WLTP) cu bateria de 87 kWh.

O încărcare rapidă la 130 kW DC adaugă 252 km de autonomie în 30 de minute. Un Wallbox casnic de 22 kW AC completează bateria de la 10% la 100% în mai puțin de 4 ore. Noul Renault Master E-Tech electric este alimentat de un motor de 96 kW sau 105 kW, oferind în ambele cazuri un cuplu de 300 Nm. Primul funcționează cu o baterie de 40 kWh și are o autonomie WLTP de aproximativ 200 km (în așteptarea certificării), al doilea funcționează cu o baterie de 87 kWh cu o autonomie WLTP de până la 460 km.

 Noul Renault Master E-Tech electric va propune funcții de tip V2X : 

  • Vehicle To Load  (V2L) cu posibilitatea de încărcare a dispozitivelor externe cu priză în habitaclu sau în spațiul de încărcare și prin intermediul unui adaptor conectat la priza de încărcare pentru accesul dispozitivelor portabile (de exemplu unelte, calculatoare) sau echipamentelor integrate în vehiculele transformate de carosieri (dube frigorifice, atelier de utilaje electrice, hayon motorizat, autobuz cu încălzire/aer condiționat suplimentar, etc.) direct la baterie.
  • Vehicle To Grid (V2G) pentru a se integra în rețea și a livra energie din bateriile acesteia (funcție V2G, de la vehicul la rețeaua electrică), grație încărcătorului bidirecțional.

Noul Renault Master E-Tech electric propune numeroase funcții specifice, întotdeauna în cadrul unei experiențe conectate similare celei oferite de un smartphone. 

Google Maps ia în calcul preferințele utilizatorului și propune itinerarii adaptate pentru a optimiza rutele. Un sistem Electric Route Planner permite de asemenea planificarea mai bună a deplasărilor în vehiculele electrice.  

Aplicația My Renault și numeroasele sale servicii specifice la distanță permit Noului Renault Master E-Tech electric, un vehicul de înaltă tehnologie, întotdeauna gata de utilizare, să rămână conectat la ecosistemul digital al utilizatorului său.

De asemenea, diferite tipuri de servicii Mobilize vor putea fi oferite în completare pentru a simplifica utilizarea versiunilor electrice.  

Renault Master E-Tech electric este singurul vehicul din categoria sa fabricat în Franța, cu trei tipuri de energie (termică, electrică și cu hidrogen) și toate caroseriile asamblate pe aceeași linie de producție în fabrica noastră de la Batilly.

Comercializarea va avea loc începând cu prima jumătate a acestui an, inclusiv în România. 

Related posts