Modelul va fi produs la Uzina Automecanică Moreni, în cadrul unui parteneriat public-privat.
Mașina de luptă VLAH este realizată pe baza unui proiect al cărui drept de proprietate intelectuală aparține BlueSpace Technology, ceea ce va permite dezvoltarea și modernizarea continuă a produselor în țară, pe baza feedback-ului primit de la utilizatori, precum și derularea proceselor de mentenanță pe întreaga durată de viață a echipamentelor.Vlah, are 7 tone, iar protecția balistică a habitaclului mașinii este conform standardului STANAG 4569. În plus, protecția împotriva exploziilor cel puțin de Nivel 2a (conform STANAG 4569).„Șasiul este finalizat în proporție de 98%, inclusiv cu instalația electrică montată. Compartimentul cargo este gata, iar în prezent se lucrează la asamblarea cabinei.(…) În noiembrie avem planificate setările motorului, transmisiei și instalațiilor speciale iar în decembrie estimăm să putem prezenta primii metri parcurși la volanul unui prototip complet funcțional, urmați de testări cât mai ample”, a mai comunicat compania.
VLAH este prima masina de lupta din gama autovehiculelor tactice blindate de tip usor (ATBTU), proiectata si dezvoltata in Romania. Masina usoara blindata 4×4, cu o greutate de 7 tone si power load de 2.5 tone, insumand o greutate maxima de 9.5 tone. Protectia balistica a habitaclului masinii este de minim Nivel 1, conform standarduui STANAG 4569, iar protectia impotriva exploziilor cel putin de Nivel 2a (conform STANAG 4569).
Proiectul VLAH este dezvoltat in parteneriat cu Zetor Engineering. Trenul de rulare al vehiculului este produs dupa un model german de la compania MTU Friedrichshafen GmbH. Cutia de viteze detine 8 trepte, model furnizat de ZF Friedrichshafen AG, cu un avantaj semnificativ privind repartitia treptelor de viteza, prin care se poate realiza trecerea automata a masinii 4×4 din greu in usor si invers, cand este necesar, fara a mai fi nevoie oprirea din mers a vehiculului.
Sistem de tractiune integrala de la ZF Friedrichsshafen AG si osii de la Advanced Design Solution din Cehia.„Cu o viteză maximă de 110 km/h și o autonomie de 600 km, VLAH oferă putere de 163 kW (221 Hp) și un cuplu de 810 Nm, asigurând manevrabilitate și stabilitate chiar și în teren dificil.La capitolul <<Dimensiuni și manevrabilitate>> menționăm o lățime de 2,4 m, un ampatament de 3,5 m, o gardă la sol de 410 mm și o raza de virare de 7,5 m, asigurând stabilitate și agilitate chiar și în teren dificil”, anunță compania.
Proiectul VLAH este dezvoltat in parteneriat cu Zetor Engineering. Trenul de rulare al vehiculului este produs dupa un model german de la compania MTU Friedrichshafen GmbH. Cutia de viteze detine 8 trepte, model furnizat de ZF Friedrichshafen AG, cu un avantaj semnificativ privind repartitia treptelor de viteza, prin care se poate realiza trecerea automata a masinii 4×4 din greu in usor si invers, cand este necesar, fara a mai fi nevoie oprirea din mers a vehiculului.
Sistem de tractiune integrala de la ZF Friedrichsshafen AG si osii de la Advanced Design Solution din Cehia.„Cu o viteză maximă de 110 km/h și o autonomie de 600 km, VLAH oferă putere de 163 kW (221 Hp) și un cuplu de 810 Nm, asigurând manevrabilitate și stabilitate chiar și în teren dificil.La capitolul <<Dimensiuni și manevrabilitate>> menționăm o lățime de 2,4 m, un ampatament de 3,5 m, o gardă la sol de 410 mm și o raza de virare de 7,5 m, asigurând stabilitate și agilitate chiar și în teren dificil”, anunță compania.
Demarat în anul 2022, finalizarea proiectului VLAH va fi un game changer și va influența pozitiv industria națională de profil, fiind prima mașină de acest fel fabricată 100% în țară.


