Olanda şi România, pe primele locuri în UE după ponderea transportului pe apă în transportul intern de marfă

Transportul pe căile navigabile interioare a fost responsabil în 2018 pentru 6% din transportul intern de marfă în Uniunea Europeană, statele membre unde acest mod transport are cea mai mare pondere fiind Olanda (43,2%) şi România (27,1%), arată datele publicate vineri de Eurostat.

Transportul rutier este de departe principalul mod de transport de marfă în UE, fiind responsabil pentru trei sferturi (75,3%) din transportul intern de marfă, urmat de cel feroviar (18,7%) şi cel naval (6%). Datele Eurostat mai arată că ponderea transportului rutier a crescut comparativ cu 2013, când se situa la 73,9%.

În 16 state membre ponderea transportului rutier în transportul intern de marfă este mai mare de 70%, campioane fiind Irlanda (99,2%), Grecia (97,9%) şi Spania (95%).

Singurele state membre unde transportul feroviar are o pondere mai mare decât cel rutier sunt Letonia (75,8%) şi Lituania (67,9%).

În România, ponderea transportului feroviar în transportul intern de marfă a scăzut de la 35,4% în 2011 la 28,9% în 2018, în timp ce ponderea transportului rutier a crescut de la 36,9, în 2010, la 44%, în 2018.

Related posts