Linie de finanţare în valoare de 600 de milioane de lei pentru schimbarea parcului auto de microbuze şcolare

Ministerul Mediului a decis, în colaborare cu Ministerul Dezvoltării, deschiderea unei linii de finanţare în valoare de 600 de milioane de lei pentru schimbarea parcului auto de microbuze şcolare, a declarat, marţi, într-o conferinţă de presă, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Tanczos Barna.

“Alături de finanţarea transportului public electric, în colaborare cu Ministerul Dezvoltării (Lucrărilor Publice şi Administraţiei, n.r.), am decis să deschidem o linie de finanţare pentru schimbarea parcului auto la microbuzele şcolare. Este un parc învechit, care are un impact negativ asupra mediului. Am alocat un buget de 600 de milioane de lei pentru schimbarea microbuzelor şcolare, astfel încât între 2.500 şi 3.000 de şcoli să poată să beneficieze, printr-un program multianual, de acestea microbuze. Ultima achiziţie a fost derulată de Ministerul Dezvoltării, iar după aceea aceste microbuze au fost predate la şcoli sau la autorităţile publice locale. Vom merge pe acelaşi sistem, cu o colaborare între cele două ministere, astfel încât procesul să fie mai uşor de derulat şi să nu avem blocaje din cauza solicitărilor multiple. Sper ca în maximum doi ani să putem asigura schimbarea completă a parcului de microbuze şcolare şi să avem microbuze cu motorizare care nu are impact atât de negativ asupra poluării aerului. Vom merge pe sisteme alternative de combustibili”, a declarat ministrul Mediului.

Acesta a menţionat, totodată, că programul privind transportul public electric din marile oraşe va continua, iar finanţarea se va face, în mare parte, prin intermediul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).

“Continuăm programul de finanţare a transportului public electric. Aici avem contractele încheiate cu Bucureşti şi Braşov şi ducem la bun sfârşit acest program. În viitor, majoritatea acestor programe va fi finanţată din PNRR, cu implicarea Ministerului Dezvoltării. Susţinem în continuare aceste investiţii, pentru că reforma transportului public în marile oraşe se poate face doar prin aceste investiţii şi doar în felul acesta putem reduce impactul asupra poluării aerului”, a spus Tanczos.

Related posts