Grupul Continental se sparge în bucăți

Presa germană scrie că grupul Continental, după ce a renunțat la divizia Powertrain, discută separarea în patru entități independente. Deocamdată, atât Continental, cât și Schaeffler au refuzat să comenteze informațiile menționând că, în prezent, nu există planuri de a modifica structura companiei.

Șefii grupului Continental încearcă să convingă acționarul majoritar Schaeffler că separarea afacerilor în patru divizii independente ar putea duce la creștere puternică a valorii.

Conform publicației germane Business Magazin, cele patru potențiale divizii independente – anvelope, conducere autonomă, automotive și ContiTech – ar putea fi ulterior vândute sau introduse într-o procedură de IPO pentru a atrage noi fonduri de pe piață.

În opinia surselor Manager Magazin, o astfel de mișcare ar putea crește valoarea grupului Continental de la nivelul actual de aproximativ 17,5 miliarde de euro la 40 – 45 de miliarde de euro.

Grupul Continental a făcut deja o serie de pași în direcția unei restructurări menite să sporească profitabilitatea și veniturile acționarilor, inclusiv renunțarea la divizia Powertrain care a devenit independentă sub numele Vitesco Technologies.

Ca și Manager Magazin, publicația germană Handelsblatt a scris cu câteva zile în urmă că divizia de conducere autonomă a grupului german ar urma să devină o entitate juridică de sine stătătoare de la 1 ianuarie 2023 și că, ulterior, este luată în considerare o o ofertă publică inițială (IPO) pentru o parte dintre acțiuni.

Oferta Publică Inițială (IPO) este cea mai populară metodă prin care o companie poate strânge capital, fiind un proces multidimensional ce se adresează tuturor investitorilor – individuali și instituționali – dispuși să cumpere o participație.

Related posts