Fostul șef Opel, Michael Lohscheller, noul CEO al contructorului de camioane cu hidrogen Nikola Motor

Fostul șef al Opel, Michael Lohscheller, care a condus pentru jumătate de an și producătorul vietnamez Vinfast, a fost anunțat ca CEO al unui alt constructor auto, Nikola, un startup de vehicule electrice.

Constructorul american de automobile electrice Nikola, fondat în 2015, cu activități de producție preponderent în zona de vehicule comerciale electrice și în cea de soluții de încărcare, a anunțat că noul CEO al companiei va fi începînd cu 1 ianuarie Michael Lohscheller, cel care a condus marca Opel, după ce aceasta a fost cumpărată de PSA Group (Stellantis). În urmă cu un an, Lohscheller surprindea pe toată lumea cu anunțul prin care demisiona de la cârma Opel, chiar în momentul în care era lansată noua generație Astra. Ulterior, managerul german, care a fost creditat cu succesul redresării Opel, după achiziția de către PSA, a fost anunțat ca CEO al Vinfast, o companie vietnameză, cu ambiții globale. Doar șase luni a stat în Vietnam Lohscheller, renunțând subit din motive personale, printre care și imposibilitatea de a se adapta la viața din Vietnam.

Acum, cei de la Nikola au anunțat oficial că Lohscheller îl va înlocui pe CEO-ul Mark Russel, care a decis să se retragă la 1 ianuarie, după doar trei ani de contract. Germanul va deveni chiar din momentul anunțului președinte al companiei, preluând funcția de la Russel, care va contiunua să conducă activitatea ca CEO în următoarele 5 luni.

Nikola este o companie cu o istorie scurtă, dar controversată. Dincolo de numele său, care evocă celebrul fizician Nikola Tesla, fără însă a avea vreo legătură cu acesta, așa cum se întâmplă și în cazul companiei Tesla, Nikola Motor a fost subiectul unui uriaș scandal, în ultimii doi ani, din cauza unor filme cu un camion despre care a pretins că este propulsat cu hidrogen, dar despre care presa americană, Financial Times și Research Enquirer, au afirmat pe baza unei investigații proprii că nu avea niciun motor sub capotă, ci era așezat în pantă și se deplasa pe baza gravitației. La acel moment, acțiunile companiei s-au prăbușit pe bursele americane, trăgând după sine și General Motors, cu care tocmai încheiase un contract de parteneriat. Chiar dacă momentul a fost depășit și camionul Nikola One a intrat în producție, scandalul a lăsat amprente puternice asupra imaginii companiei. Luna aceasta, Nikola Motor a anunțat că a cumpărat producătorul de baterii Romeo Power și că a livrat 48 de camioane electrice clienților săi. Veniturile companiei pe trimestrul al doilea al acestui an s-au ridicat la 18 milioane de dolari.

Related posts