Firma olandeză VDL Groep va lansa pe piață un camion 100% electric

VDL Groep, cu sediul în Eindhoven (Olanda), specializat în fabricarea autocarelor va lansa pe piață în 2017 un camion 100% electric de 37 de tone care va fi capabil să circule pe distanțe de aproximativ 100 km după numai o singură încărcare a bateriei.

Datorită reîncărcării rapide și ușoare în numai o jumătate de oră acest camion va fi ideal pentru circularea în mediul urban și pentru distribuirea mărfurilor de exemplu. Prin lansarea pe piață a acestui vehicul VDL Groep va respecta legile care vor fi impuse de către noile regulamente de circulație fără emisii poluante . Începând din 2025 numai autobuzele cu zero emisii poluante vor putea circula în Olanda și acest regulament va fi aplicat și pe camioane.

În procesul de fabricare VDL Groep folosește tehnologii dezvoltate anterior pentru producerea autobuzelor electrice, cum ar fi technologia e-drive, precum și diferite tipuri de baterii și strategii de gestionare a energiei. Noul camion va fi dotat cu o pilă de combustie pe bază de hidrogen care va produce energie electrică suplimentară pentru baterii. Vehiculul va fi astfel capabil să funcționeze pe distanțe lungi, bateriile fiind reîncărcate în timpul circulării cu ajutorul energiei electrice generate de celula de combustie cu hidrogen.

Noul proiect al firmei VDL Groep implică o colaborare strânsă cu diverși parteneri în domeniul transmisiilor electrice, tehnologiei bateriilor și a sistemelor electrice auxiliare. În procesul de fabricare un cap tractor DAF va fi transformat în vehicul electric iar ingineria de bază va fi efectuată de către VDL Enabling Transport Solutions (VDL ETS), companie care face parte din grupului VDL și care se focalizează pe proiecte inovatoare de e-mobilitate și de dezvoltare în domeniul soluțiilor de transport. Prototipurile vor fi construite în colaborare cu VDL Bus Chassis din Helmond, unde se află VDL ETS. Camioanele vor fi produse mai târziu la fabrica VDL Bus Chassis din Eindhoven.

Primul camion electric va fi finalizat la începutul anului 2017 și va fi urmat de către primul autotractor electric cu autonomie prolungită, în prima jumătate a anului 2017. După lansarea pe piață a acestor vehicule va fi abordat și proiectul fabricării altor vehicule electrice, inclusiv unui camion rigid de 18 tone și alte vehicule utilitare, cum ar fi camioane de colectare a deșeurilor și camioane electrice pentru transporturi de containere.

Publicat de către Machineryzone.ro

Related posts