Euro NCAP solicită producătorilor auto să facă tehnologiile ADAS disponibile în mod mai larg în microbuzele mici de tip furgonetă

Astăzi, pentru prima dată, Euro NCAP a publicat evaluările pentru evitarea coliziunilor pentru opt microbuze din categoria microbuze mici de tip furgonetă, majoritatea având versiuni pasageri echivalente.

Vehiculele care obțin ratingul Gold penultim al Euro NCAP astăzi sunt Citroën Berlingo și ‘gemenii’ săi FIAT Doblo, Opel/Vauxhall Combo și Peugeot Partner, precum și Renault Kangoo Van și furgoneta Volkswagen Caddy Cargo. Cu toate acestea, este Mercedes-Benz Citan și VW ID.Buzz Cargo care strălucesc, primind ratingul maxim al Euro NCAP, Platinum. Spre deosebire de ratingul de siguranță auto al Euro NCAP, ratingul vehiculelor comerciale al organizației se concentrează în mod specific pe tehnologia de evitare a coliziunilor. Acest lucru se datorează faptului că în cazul accidentelor cu microbuze, majoritatea victimelor sunt în vehiculul advers sau utilizatori vulnerabili ai drumului. Această lansare este deosebit de semnificativă deoarece oferă o imagine de ansamblu asupra siguranței microbuzelor mici de tip furgonetă disponibile în prezent pentru afaceri înainte de intrarea în vigoare a noilor reguli privind Sistemele Avansate de Asistență pentru Șoferi (ADAS) în Regulamentul General de Siguranță (GSR) în luna iulie.

Dat fiind că microbuzele mici de tip furgonetă sunt adesea derivate din autoturisme de pasageri, atunci când sunt echipate cu echipamente performante, șoferii lor pot avea așteptări de siguranță optime. Este o veste bună faptul că rezultatele obținute în această lansare sunt predominant Gold și Platinum. Cu toate acestea, Euro NCAP a evaluat microbuzele cu echipamente în principal montate “opțional”. Ceea ce a fost îngrijorător a fost lipsa disponibilității microbuzelor echipate cu aceste tehnologii de evitare a coliziunilor pe piață. Euro NCAP și echipa sa au întâmpinat dificultăți în a găsi microbuze echipate cu aceste opțiuni pentru testare. În cazul câștigătorilor Platinum, doar furgoneta Volkswagen ID.Buzz Cargo are această tehnologie de siguranță montată în mod standard; pe Mercedes, este încă o opțiune costisitoare. Producătorii de microbuze oferă adesea tehnologii de siguranță, dar rar încurajează cumpărătorii să specifice aceste echipamente vitale care ar putea salva vieți. Prin faptul că îi determină pe clienți să plătească pentru tehnologia de siguranță suplimentară fără a promova beneficiile, tehnologia de siguranță devine un instrument de negociere. Există dovezi copleșitoare că această tehnologie de siguranță reduce accidentele, decesele și rănile, protejând atât șoferii, cât și ceilalți utilizatori ai drumului, și, prin urmare, considerăm că afacerile care ignoră aceste opțiuni nu își îndeplinesc Responsabilitățile Sociale Corporative (CSR).

— Dr. Aled Wiliams, Director de Program Euro NCAP

În general, Euro NCAP a remarcat că microbuzele mici de tip furgonetă sunt mai bine echipate cu tehnologii de asistență pentru siguranță decât microbuzele de marfă mai mari, datorită proximității lor în dimensiune față de autoturisme și utilizării lor uneori ca segment crossover în segmentul pasagerilor. Tehnologiile avansate de conducere au fost demonstrate că au un impact direct asupra siguranței șoferilor, altor vehicule și utilizatorilor vulnerabili ai drumului, cum ar fi pietonii, motocicliștii și cicliștii. Gama de tehnologii de siguranță pe care Euro NCAP se așteaptă să fie incluse în vehicule acoperă tehnologii avansate de frânare de urgență autonomă (AEB) pentru coliziunea mașină-mașină, pieton și ciclist, sisteme de asistență pentru bandă, asistență pentru viteză și asistență pentru atenție. Cu toate rezultatele bune, mai este încă un progres de făcut. De exemplu, Citroën Berlingo și gemenii săi au avut performanțe în special slabe în protecția cicliștilor prin AEB.

Începând cu luna iulie, când intră în vigoare GSR, se așteaptă ca producătorii de microbuze să se asigure că această categorie N1 de vehicule are unele dintre aceste tehnologii de siguranță montate ca standard. Cu toate acestea, filozofia Euro NCAP este să insiste ca producătorii să ofere mai mult decât legislația pentru a se asigura că industria îndeplinește obiectivele Zero Vision cu o performanță mult mai ridicată decât obiectivele GSR. Euro NCAP va continua să insiste pentru o siguranță mai bună a microbuzelor atunci când va lansa performanța de siguranță ADAS a microbuzelor mai mari în luna iulie.

Related posts