Coronavirus: Noi reglementări pentru șoferii vehiculelor de transport marfă

Ordonanța Militară 7 din 04.Aprilie 2020 prevede exceptarea de la regulile privind autoizolarea pe conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu masa de peste 2,4 tone, în condițiile pe care le vom detalia în acest articol.

Conform Ordonanței, în art. 12 se precizează că la intrarea în România, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, care nu prezintă simptome asociate COVID 19, completează o declarație pe proprie răspundere, al cărei model este stabilit de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, prin care își asumă locația unde pot fi contactați în perioada dintre curse. Aceștia nu se supun măsurilor de izolare la domiciliu/carantinare, cu condiția asigurării de către angajator a materialelor individuale de protecție împotriva COVID 19.

Prevederile articolului 12 se aplică în mod corespunzător conducătorilor autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care se deplasează în interesul desfășurării profesiei din România într-un alt stat al Uniunii Europene sau dintr-un alt stat al Uniunii Europene în România, ca stat de rezidență al conducătorului auto, indiferent dacă deplasarea se face la bordul autovehiculului de transport marfă sau prin mijloace individuale sau în cont propriu.

Șoferii trebuie să prezinte la intrarea în România, o adeverință de salariat, asumată de angajator.

La articolul 14 se preciează: (1) Conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone, care tranzitează teritoriul României, nu sunt obligați să completeze, la intrarea pe teritoriul României, declarația epidemiologică, dacă respectă următoarele condiții minimale:
– utilizează doar coridoare de tranzit și puncte pentru trecerea frontierei de stat situate la captele acestor coridoare, aprobate de către Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Ministerul Afacerilor Interne, fiind interzisă abaterea de la acestea,
– tranzitarea teritoriului României se face într-un interval de timp minim, fără a depăși 48 de ore de la intrarea în România, incluzând și perioadele de staționare pentru odihna zilnică normată,
– staționarea autovehiculului se realizează exclusiv în parcări situate pe coridoarele de tranzit, marcate într-un mod corespunzător.
(2) În cazul nerespectării condițiilor de la alineatul (1), conducătorul autovehiculului va fi obligat să intre în carantină 14 zile, suportând cheltuielile efectuate cu carantinarea sa. Autovehiculul poate fi preluat, în acest caz, de un reprezentant al deținătorului.
(3) La intrarea în România, conducătorul auto este obligat să aplice, pe părțile vitrate ale autovehiculului (parbriz), un colant special pus la dispoziție de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, respectiv să păstreze asupra sa formularul de tranzit al cărui model este stabilit de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.

Modificările intră în vigoare, chiar azi, odată cu publicarea în Monitorul Oficial al acestei Ordonanțe Militare.

Related posts